Cel care ma asteapta de Parinoush Saniee

on

Am invatat sa gestionez ritmul acela fara pauze si m-am obisnuit cu el:asa am inteles ca puterea de adaptarea a unei fiinte umane e mult mai mare decat se crede.Suntem in stare sa  intreprindem lucruri pe masura piedicilor ce ne ies in cale.Eram ca un alergator pe circuitul vietiiiar vocea lui Hamid care soptea ,,sunt mandru de tine” ini suna ca aplauzele suporterilor in tribune:ma imboldea sa merg mai depearte,drept la tinta!

 

Dar cand lipseste cineva care are un rol activ in viata ta,care e prezent si mereu gata sa te ajute,senzatia de gol e mult mai profunda si absenta mai greu de suportat.

 

Imi doresc sa reusesti sa  vezi mereu atat aspectele pozitive,cat si pe cele negative ale unei pozitii sau ale unei pareri,judecand cu mintea ta,cultivandu-ti idealurile,prin intermediul cartilor si cautand informatii ca sa iei decizia care ti se pare cea mai corecta.A sustine irational o ideologie presupunea o legatura angajanta,te face ostil fata de diversitate,incapabil sa ai opiniile tale si te face sa vezi intotdeauna o singura fateta a medaliei.

 

-Sa iubesti frumusetea si sa-ti faci casa parimitoare sunt calitati pozitive si reflecta bucuria de a trai,iar eu le impartasesc.Dar spun si ca modul de a trai reprezinta modul de a gandi si cultura persoanelor.

 

,,Tot ceea ce imi doream am obtinut in ziua in care nu mi-am mai dorit.” – ce spunea o fost colega a ei 

 

Mii de ganduri diferite au inceput sa-mi danseze in minte,in adevaratul sens al cuvantului,pentru ca se miscau atat de rapid,ca nu eram in stare sa opresc nici unul.

 

-E adevarat,dar adesea,un eveniment,o fotografie te poarta din nou in trecut si atunci te privesti in oglinda si iti dai seama cat esti de diferita de imaginea pe care o aveai despre tine insati…si e deprimant,ca o cadera in gol…pana la urma,frumusetea tineretii e cu totul altceva!

 

Cat esti tanar,te gandesti la viitor,la ce se va intampla peste un an,la unde vei fi peste cinci…iti doresti ca zilele sa treaca repede.Dar cand totul ti s-a intamplat deja si nu mai ai un viitor,te intorci sa te uiti la trecut.

 

O data in viata as fi vrut sa ma eliberez de orice responsabilitate,sa rup toate funiile si sa zbor in inaltul cerului,usoara.

 

Nu trebuie sa urmezi pe altcineva sau vreo ideologie ce te constrange sa accepti pozitii si decizii cu ochii inchisi si sa inventezi scuze si alibiuri pentru a-ti justifica greselile.Esti o fiinta umana implinitaNu ai nevoie de mituri.Lasa-i pe fii tai sa te vada ca pe o prezenta puternica,in care isi pot gasi un sprijin,nu ca pe cineva care se ascunde in spatele unorpresupusi eroi.

 

,,Ceea ce ni se cuvine fiecaruia dintre noi e deja stabilit si,daca ar cadea cerul pe pamant,nu s-ar schimba nimic.”

 

Nimeni nu ne vrea pnetru noi insine,pentru ce suntem ,toti ne vor pentru ei insisi.Fericirea mea si dorintele mele nu au nicio valoare.

 

Adesea ma intreb ce mi se cuvine cu adevarat si daca am avut vreodata ceva care sa-mi fie destinat mie sau daca,dimpotriva,n-am facut decat sa particip ,sa fiu victima destinului pe care l-au avut barbatii din viata mea,a idealurilor si obiectivelor lor.Fusesem sacrificata pentru onoarea tatalui meu si a fratilor mei,platisem pentru idealurile sotului meu si a alegerilor lui de erou si,de asemenea,pentru datoriile fata de tara ale copiilor mei.Dar eu cine eram?Sotia unu criminal,a unui tradator al tarii sale sau a unui activist care lupta pentru libertate?Mama unui mujahedin?Sau mama disperata a unui soldat,lat prizonier si apoi eliberat?De cate ori,in viata mea,reusisem sa ma ridic de jos si fusesem doborata din nou la pamant si zdrobita,stiind ca n-am meritat-o nicodata?Nu fusesm niciodata laudata sau aclamata pentru insusirile mele si forta mea,ci pentru cele ale sotului si fiilor mei.Era ca si cum eu n-as exista,ca si cum n-as avea niciun drept.Cand traisem si muncisem pentru mine insami?Cand avusesem dreptul sa decid?Cand fusesem intrebata ce imi doream cu adevarat?

 

*******

Si in final,tot ea s-a sacrificat.Dupa cate a suferit,nici macar bcuria unui sentiment frumos nu i-a fost ingaduit….Ar trebui sa apreciez mai mult ceea ce am ..:( 

Leave a Reply

